Volt egyszer egy autóértékesítő, (legyen a neve Dízel Dezső) akihez betoppant maga a VEVŐ! (Legyen a neve Átlagos Áron) A sztori teljes egészében a fantázia szüleménye. Bármiféle hasonlóság valós eseményekkel és személyekkel csupán a véletlen műve. (Ja, nem.)

Neked blogolunk
Ki hívott taknyosnak, antiCEO módszerek, milyen a jó kérdés, sztorik a villamosról, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé...
Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing és networking világából, a csapatunktól.
Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!
HR a villamoson (is)
A napokban villamoson utazva arra kaptam fel a fejem, hogy két hölgy beszélget: a munkahely volt a téma. Szakmai ártalom, bevallom, fülelni kezdtem azt remélve: hallok egy jó történetet, egy követendő példát, motivációtól duzzadó munkakedvet ezen a korai pénteki órán.
A blog szaküzlettel rendelkező vállalkozóknak szól. Amikor zárás előtt 5 perccel belép a szaküzletbe egy vásárló, általában a következő rövid párbeszéddel indul az értékesítési folyamat:
Mielőtt azt gondolnád, hogy sales helyett történelemmel kezd foglalkozni a weboldalunk, megnyugtatlak, hogy csak rövid párhuzamot vonunk a végén az értékesítés és a nemzeti ünnepünk között. Nézzük, hogy mit jelent az aktivitás értékesítőnek/vállalkozónak.
Vannak olyan mondatok, amit soha nem akarsz hallani, ha értékesítő vagy. Ezek miatt leszel frusztrált, demotivált, rosszkedvű. Amikor vasárnap este már gyomorgörcsöd van, mert másnap "dolgoznod kell menni".
A főnököt. A tőzsdeindexet. A vevőt. A politikai helyzetet. A gazdasági helyzetet. A kollégát. A csillagok együtt állását. A párodat. De magadat? Azt már nem! Hiszen te vagy a legjobb, te nem tehetsz róla!
A rövid válasz: valószínűleg nem megfelelően. Amióta értékesítés fejlesztéssel foglalkozom, szinte mindegyik ügyfelemnél fordult elő valamilyen kapcsolódó terület fejlesztése.
Adok neked egy 10 pontos checklistát arról, hogy miket vizsgálj meg, ha úgy érzed, nem működik jól az értékesítés a cégedben. Azért érdemes a lista szerint megvizsgálnod az értékesítésedet, hogy egy problémát ne egy másik probléma megoldásával próbálj kezelni.
Akinek kalapácsa van, mindent szögnek néz - hogy rögtön egy Maslow idézettel kezdjek. A fenti filmet már sokféle szemszögből elemezték, én most az értékesítés, tárgyalástechnika szemszögéből teszem meg ugyanezt. Mély tisztelettel a film alkotói iránt, hiszen ez az egyik kedvenc filmem. Technikát tudok tanulni, motivációt, hozzáállást tudok belőle...
Ez a rövid szösszenet szolgáltatóknak, tanácsadóknak, coachoknak szól, 3 féle embertípusról. Emlékszel még erre a kultfilmre, amiben ezt a választást kínálja Morpheus Neonak? Igen, ez volt a Mátrix.
Ma vagyok 49 éves, és 24 éve dolgozom értékesítőként. Ebből a jeles alkalomból csinálok egy kis visszatekintést, hogy hogyan kerültem az értékesítésbe, és miért szerettem meg ezt a szép szakmát. Kedves olvasóm, remélem neked is tudok ezzel az írással egy kis motivációt adni.
Találkozók, telefonok, ajánlatok, meetingek, a főnököd... Tele a fejed és a naptárad? Fáradt vagy és ideges? Most állj meg egy percre, gondold végig, hogy mi az, amiért dolgozol.
Sokszor hallom ezt a kijelentést vállalkozóktól (néha értékesítőktől is). Egyrészt igazad van kedves vállalkozó, különleges vagy, hiszen van egy vállalkozásod, munkát adsz, értéket teremtesz, felfedeztél egy piacot, bátran mész előre. De értékesítési szempontból... nos nálad is ugyanazok az értékesítés alaplépései, a gondolkodásmód, mint másnál.
Ha vállalkozó vagy, és hallottad már ezt a mondatot az értékesítődtől, akkor figyelj. Legtöbben ma Magyarországon úgy árazzák be a termékeiket, hogy legyen 5 %-kal olcsóbb mint a konkurencia. Aztán amikor az ügyfelük a konkurencia drágább termékét választja, vakarják a fejüket és nem értik. Nos, a hiba nem az ügyfélben, hanem a te két füled között...
Nemrégiben ezt a feladatot kaptam egy ügyfelemtől, ez a megbízás tette fel a pontot az elmúlt fél év előkészületeire. Az elmúlt időszakban az ügyfeleimnél szerzett tapasztalatokat összefoglalva jutottam arra az elhatározásra, hogy foglalkozni fogok az értékesítéshez szorosan kapcsolódó területekkel is.