Vírus veszélyhelyzetben személyes értékesítés? Basszus! 2.
Pár napja már írtam a témáról. Most folytatom. Azoknak az értékesítőknek szól a blog, akik most úgy érzik magukat, mint az egyszeri autókereskedő a teleportálás feltalálásakor. (Mint én.) Te hogy vagy ezzel? Ha még valamennyire működnek az ügyfeleid, akkor figyelj.
Nézzünk egy kis ismétlést az előző blogból, a kommunikáció hatékonyságáról.
A kommunikáció egy összetett folyamat. Az az információ, amit át akarsz adni, különféle platformokon más és más arányban tud átmenni:
- Írásban maximum 15%-a megy át hatékonyan annak amit el szeretnél érni.
- Telefonon ugyanez az arány kb. 45%, itt már az artikuláció, a hangerő, a hangsúly, a beszéd közben tartott szünetek sokat segítenek.
- Személyesen átmegy a 100%. Itt már szerepet játszik a metakommunikáció, azaz a testbeszéd, az arckifejezésed, a személyes kisugárzásod, akár a kézfogásod - ez összesen több mint a felét teszi ki a kommunikációnak.
- Ha videós alkalmazást használsz, akkor (ha nem is éri el a 100%-ot) mindenképpen előrébb leszel, mintha csak felhívnád. Ha már 75%-a átmegy a szándékodnak, akkor megéri megbarátkozni vele. De most senki sem produkál jobb arányt...
Nyilván a 3. és a 4. verzióban akkor igazak a számok, ha tanulod a kommunikációt és az értékesítést.
Ez a felsorolás, ugye arról szól, hogy visszaesik a kommunikációd hatékonysága, 100%- ról 75%-ra.
De ne keseregjünk, inkább fordítsuk meg ezt a gondolkodásmódot . Mit szólnál hozzá, ha átnéznénk, hogy az e-mailes és a telefonos kommunikációdból mit tudnánk áttenni videósra? Mert ugye akkor ezekben az esetekben javul a kommunikációd hatékonysága... Még az is lehet, hogy ezzel visszahozod az elveszített hatékonyságot?
Még én is meglepődtem, amikor ezt a saját vállalkozásunk kapcsán végig gondoltam.
Jó-jó, de mire használjam ebben a helyzetben a videóhívást? Mindenki bezár, tönkremegy... Először is nem mindenki. Vannak olyan vállalkozások, akinek még így is megy a business. (Valameddig.)
- Hívd fel az ügyfeleidet (videós alkalmazással), kérdezd meg, hogy hogy vannak, faggasd ki őket, hogy hogyan érinti őket ez a helyzet.
- Ha visszakérdez, mondd el őszintén, hogy téged hogyan érint.
- Csináljatok egy gyors mastermindot, hogy esetleg tudtok-e egymásnak segíteni ötlettel, ajánlással.
- Beszéljetek arról, hogy a járvány után hogyan tudsz segíteni neki a fejlődésben.
- Ha az ügyfeled tőkeerősebb mint te, tegyél ajánlatot plusz kedvezménnyel, előre fizetéssel a szolgállatásodra/termékedre. Igen, tedd meg bátran, mert ha nem próbálod meg, biztosabb a csőd.
Ha nem boldogulsz egyedül azzal, hogy végig nézd, hogy az ügyfeleid közül kinek mint mondhatsz, akkor keress meg bátran!
Majdnem elfelejtettem: csináld meg végre a weboldalad!
Vittinger László
kapcsolatépítész