A világ legrövidebb értékesítési tréningje 

2017.02.25

Kedves olvasóm!

A tevékenységem egyik alapvető eleme az értékesítési tréning. Van ennek egy rövid változata, aminek azt a címet adtam, hogy "A világ legrövidebb értékesítési tréningje". Annyira rövid, hogy néhány perc alatt végig tudod olvasni, és ráadásul teljesen ingyen van. Ha betartod az ebben foglaltakat, már attól javulni fog a statisztikád.

Ha már idáig eljutottál, jöjjön a tréning magva:

Mindig azt tedd, amit mondasz, és mindig olyat ígérj,
amit meg is tudsz (te, a terméked vagy a céged) valósítani.

Ugye milyen egyszerű? Mégis, nincs olyan értékesítő, aki ezt mindig, minden körülmények között betartotta. Bizony, nekem sem sikerült mindig. És szerintem neked sem. (Ha mégis van valaki, akkor azt a következő tréningemre elhívom, és elmondhatja, hogyan csinálja.)

Mire gondolok?

- "Holnap küldöm az ajánlatot." - És nem küldöd.

- "Persze, hogy jó a vérnyomásra is a csodavitamin." - Maximum segít szinten tartani.

- "Igen, megrendeltem, a jövő héten megkapja a termékét." - Aztán mégis három hét múlva jön.

- "Igen, ez az olcsóbb csemperagasztó is fagyálló." - Fagyálló, de csak plusz fokban.

- "Pénteken kész lesz a festés." - De egy hetet csúszol. Ez már szolgáltatás ugye, de azt is értékesítjük.

Ha mindig betartod amit ígérsz, olyan híred lesz a piacon, hogy attól önmagában nőni fog az ügyfélköröd.

Igen, tudom. Ha megmondod az igazat, hogy csak három hét múlva hozod a megrendelt terméket, akkor lehet, hogy nem is vásárol az ügyfél. De korrektnek fog tartani, és ha megfelelően építetted fel a bizalmát, akkor esetleg ajánlhatsz neki alternatívát, vagy ő fog ajánlani téged másnak, mert tudja, hogy korrekt vagy.

Érdemes erre törekedned, és akkor az emberiség másik fele, az ÜGYFELEK nem fognak felhős tekintettel, gyanakodva nézni az értékesítőkre.

Persze, ha a főnököd kényszerít az ellenkezőjére, akkor gondolkodj el, hogy jó helyen vagy-e.

Ahhoz hogy ezt betartsd, szükséged van az értékesítők rémére, egy hatékony adminisztrációra. Ezt minden értékesítő utálja. CRM, túraterv, tárgyalási emlékeztető, stb. fúj! Én sem szeretem, de ez az érzés arra késztetett, hogy megtaláljam a hatékony módját, hogy a lehető legkevesebb gombnyomással adminisztráljam magam. Ha tesztelni akarsz, természetesen megmutatom, hogy én hogyan csinálom.:)

Ha a főnököd "kényszerít" rád egy módszert, akkor sem az a megoldás, hogy szabotálod, hanem amikor megcsináltad, akkor mész oda hozzá konstruktívan, hogy természetesen megcsináltad, de van egy ötleted, amivel hatékonyabbá tudod tenni az adminisztrációt. Ez egy pozitív hozzáállás, ezt egy jobb érzésű vezető minimum meghallgatja. A nem jobb érzésű vezetővel pedig engedd meg, hogy először én beszéljek. :)

Ha kíváncsi vagy, hogyan tarthatod és tartathatod be ebben a hosszadalmas tréningben foglaltakat, keress meg, és egy kávé mellett beszélgessünk el az értékesítésetek fejlesztéséről.

Vittinger László
kapcsolatépítész