Az én piacom olyan árérzékeny!
A tréningjeim során minden második alkalommal elpanaszolják az üzletkötők, hogy az ő piacuk mennyire árérzékeny. Nem tud mit kezdeni azzal, hogy ha annyit mond a vevőjelöltje, hogy ez drága, és elmegy, beszerzi valahol olcsóbban. Aztán kicsit később rájön, hogy "nem ilyen lovat akart". Végül az üzletkötő és a vevő sem lett elégedett.
Nemrég egyik tréningemen, ahol felmerült ez a kérdés, a következő párbeszédet folytattam le az ügyvezetővel:
- Jól emlékszem, hogy nem régen vettetek céges autókat?
- Igen, 5 db autót vettünk.
- És mik voltak a szempontjaid a vásárlásnál?
- Először is legyen megbízható. Lehetőleg kombi, és nagyobb méretű, hogy időnként árut vagy mintát is lehessen benne vinni. A megjelenése méltó legyen a cégünkhöz. Legyen presztizse az autónak. És legyen jó az ára.
Figyelted, hogy hányadiknak mondtad az árat? Az ÖTÖDIK érved volt. Szerinted a ti vevőiteknek meg nincsenek más szempontjai, mint az ár???
Csend. Szinte hallottam, hogy lassan, de sorban esnek le a tantuszok. Persze, ehhez ismerni kell az ügyfelek szempontjait, meg kell határoznod a terméked USP-jét (Unique selling points, azaz egyedi jellemzők), aztán megkérdezni az eddigi ügyfeleidet, hogy miért nálad vásárolnak, mit gondolnak rólad.
Rólunk például ezeket gondolják az ügyfeleink!
Vittinger László
kapcsolatépítész