A tevékenységem egyik alapvető eleme az értékesítési tréning. Van ennek egy rövid változata, aminek azt a címet adtam, hogy "A világ legrövidebb értékesítési tréningje". Annyira rövid, hogy néhány perc alatt végig tudod olvasni, és ráadásul teljesen ingyen van. Ha betartod az ebben foglaltakat, már attól javulni fog a statisztikád.
Neked blogolunk
Ki hívott taknyosnak, antiCEO módszerek, milyen a jó kérdés, sztorik a villamosról, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé...
Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing és networking világából, a csapatunktól.
Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!
Rövid lesz a következő sztori. Egy kamarai eseményen voltam, ami vacsorával zárult. Egy 12 fős asztalhoz ültem le. Az asztaltársaság (cégvezetők, vállalkozók) természetesen nyitott volt, így elkezdtünk beszélgetni vacsora közben, ki-ki a mellette ülővel. A beszélgetőpartnerem egyszer felállt, hogy hozzon desszertet, közben én figyeltem az egyik...
Kezdhetsz tippelni, vajon mi a legfontosabb tulajdonsága egy kiváló értékesítőnek. Extrovertált? Hm, én ismerek olyan introvertált értékesítőt, aki nagyon eredményes. Sokat beszél? Ez sem, sőt ez kifejezetten rossz tulajdonsága egy értékesítőnek. Akkor mi lehet?
3 tévhit az értékesítésben
Munkám során több olyan tévhittel találkoztam ami az értékesítéshez kapcsolódik. Ezek közül szeretnék kiemelni és megcáfolni hármat.
Először is sikeres és boldog új évet kívánok! Az idei céljaid kitűzéséhez adok egy kis muníciót.
Igen, van két olyan téma amit soha nem hozunk szóba egy üzleti tárgyaláson. Ez pedig a politika és a vallás. Persze van még néhány, amit nem szoktunk (faji, nemi hovatartozás, Fradi vs. Újpest, stb.) de ez a kettő a legérzékenyebb. A következőkben pedig azt is elárulom, hogy miért.
A fenti cím, ahogy sejthető, a tanulásról szól. Értékesítői pályafutásom során sokféle szakemberrel, kereskedővel találkoztam, akiknek az általam forgalmazott anyagot és annak használatát kellett megmutatnom, "megtanítanom".
Kifogáskezelési technikák
Igen, a kifogáskezelésre kíváncsi mindenki a tréningemen, így most elárulok néhány titkot, arról, hogy én hogyan csinálom. Először is fel kell ismerned, hogy kifogásról vagy körülményről szól. Tudod, hogy mi a különbség a kettő között?
Téged mikor kérdezett meg egy beszállítód, hogy miért őt választottad? Te mit válaszolnál? Ugye te megkérdezed a vevőidet?
Pénzbehajtós kommunikáció
Szokványos történet az alábbi, lehet, hogy veled is előfordul, hogy a sikerrel lezárt értékesítés után az ügyfél nem fizet időben, azzal kommunikálni kell. Persze nem az ukrán "ügyvédnek", hanem először neked.
Körülbelül 10 évvel ezelőtt, egy klinkerburkolatokat forgalmazó cég üzletágvezetőjeként dolgoztam, ott esett meg velem a történet, ami az igényfelmérésről szól.
Az egyik legnehezebb kérdés, hogy hogyan lehet egy értékesítőt motiválni. Rengeteg példát látok, ahol az értékesítő kap felülről egy tervet és egy folyamatos nyomást, miszerint "nem érdekel, hogyan, menj és adj el!"